Bursa’da trafiğin düğüm noktası çözüldü… Acemler artık nefes alacak
BURSA (İGFA) – Raylı sistemler, yeni yollar, köprü ve kavşak imalatlarıyla Bursa’da ulaşımı sorun olmaktan çıkarmayı hedefleyen Büyükşehir Belediyesi, kent içi trafiğin düğüm noktası olan Acemler Kavşağı’na tahlil getirecek 5 başka projeyi tamamlayarak bölgeye nefes aldırdı.
Çalışmalar kapsamında birinci olarak Hayran Caddesi’nden gelen araçların kavşakta oluşturduğu yoğunluğun önüne geçmek için Oulu Tüp Geçidi ile ‘Hayran Cadde ile Oulu Caddesi’ birbirine bağlandı. Böylelikle Dikkaldırım istikametinden gelen araçların Acemler Kavşağı’nda oluşturduğu yoğunluk ortadan kalktı. Yeniden Ali Osman Sönmez Hastanesi karşısına, yaklaşık 25 bin metrekare alan üzerinde Aktarma Merkezi kuruldu.
Batı Garajı ile Bursaray Acemler İstasyonu yanındaki otobüs alanı, 15 otobüs ve 1 taksi peronu ile 272 araçlık park kapasitesine aktarma merkezine taşınırken; hem bölgede trafik rahatladı hem de hastaneye gelen vatandaşlara hizmet verecek bir otopark bölgeye kazandırılmış oldu.
Bölgede gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında, Hayran Caddesi olarak bilinen Yeni Stadyum Caddesi de ‘2’şer şeritli gidiş geliş bölünmüş yol olarak’ genişletildi.
Acemler’deki trafik yükünün bir kısmının Mudanya Kavşağı’na kaydırılması için de bölgeye 1 köprü ile 2 kavşak ilişki kolu kazandırıldı. Kavşak irtibat kolları ile İzmir ve Mudanya tarafından gelen araçların ‘Acemler’e gitmeden’ Stadyum yanına yapılan temas kolu ile İstiklal Marşı Caddesi’ne transferi sağlanırken, İstiklal Marşı Caddesi ile Yeni Stadyum Caddesi’ni birbirine bağlayan Sedat 3 Köprüsü ile de Mudanya Kavşağı ilişkisi sağlamış oldu. Böylece hem İzmir ve Mudanya istikametinden gelen hem de Dikkaldırım’dan bu tarafa gidecek araçlar ‘Acemler Kavşağı’nı kullanmadan’ direkt Mudanya Kavşağı üzerinden istedikleri istikamete ulaşma imkanına kavuştu.
Acemler’e adeta nefes olan 5 farklı proje, düzenlenen toplu merasim ile hizmete açıldı.
Törende konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Lideri Alinur Aktaş, Bursa’nın ulaşımdaki düğümlerini bir bir çözdüklerini kaydetti.
“YILIN İKİNCİ YARISINDA ÖNEMLİ PROJELERİ TAMAMLIYORUZ”
Bursa’nın nüfus bakımından her geçen gün büyüdüğünü lisana getiren Lider Aktaş, yılın ikinci yarısından itibaren çok kıymetli projeleri tamamlamış olacaklarını belirterek, “Birçok meseleye ‘günü kurtarma’ penceresinden bakılıyor. Bizler ise katiyetle bu halde bakmıyoruz. Son 20 yılda Cumhuriyet tarihinde yapılanların çok üstünde bir performansla hayata geçirilen projeler var. Bizler de bu minvalde bakıyoruz. Cumhurbaşkanımız ‘Türkiye’nin yüzyılı’ dedi. Bir Bursalı olarak, gelecek yüzyılın Türkiye yüzyılı olacağına yürekten inanıyorum” dedi.
Acemler Kavşağı’nın Bursa’da yıllarca konuşulduğunu söyleyen Lider Alinur Aktaş, sorunun tahlili için kavşak yapılması fikrinin eski liderlerden Fazilet Saker periyodunda gündeme geldiğini, projelerin hazırlandığını lakin uyuşmazlıklar sebebiyle yatırımın durduğunu hatırlattı.
1999 seçimlerinin akabinde vazifeye gelen Erdoğan Bilenser vaktinde temel atılmasına karşın inşaatın yeniden durdurulduğunu söz eden Lider Alinur Aktaş, en son 2004 seçimlerinde vazifeye gelen merhum Hikmet Şahin devrinde sorunun çözüldüğünü ve inşaatına başlanan Acemler Kavşağı’nın periyodun Başbakanı olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açıldığını belirtti.
Başkan Aktaş, söyledi. Bursa’da bugüne kadar misyona gelen tüm belediye liderleri üzere kendisinin de ulaşım zahmetlerinin yaşandığı bir periyotta misyona geldiğini tabir ederek, vazifeye geldiklerinde 15 yılı kapsayacak 2035 Trafik Master Planı’nı ortaya koyduklarını söyledi. Projeleri bu plan doğrultusunda ilerlettiklerini belirten Lider Aktaş, kavşaklarda uyguladıkları akıllı dokunuşları yeni yol üretimleri, yol genişletmeler, asfaltlama çalışmaları, köprü imali, toplu ulaşımda iyileştirmeler üzere projeleri hayata geçirerek, Bursa’nın ulaşımını rahatlattık. ‘Yol medeniyettir’ diyerek, Bursa’nın rahat ulaşımı için tüm imkânlarımızı seferber ettiklerini söyledi.
49 NOKTADA AKILLI KAVŞAK UYGULAMALARI
Yunuseli Yolu’nun ‘Dereçavuş-Çağlayan-Gündoğdu-Nilüferköy yol ayrımı arasındaki’ yaklaşık 4,5 kilometrelik kısmının Mudanya ilçesiyle Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali ortasında yer alan yerleşim alanları için kıymetli bir alternatif olduğunu hatırlatan Lider Aktaş, bunun Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı ile Fuat Kuşçuoğlu Caddesi ve Bursa Etraf Yolu ile Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali’ne ulaşımı sağlayan değerli bir güzergah olduğunun altını çizdi.
Bursaray Emek-Şehir Hastanesi inşaatı nedeniyle Mudanya’ya olan trafiğin aksamaması için Geçit Mahallesi içerisinde 10 metre genişlik ve 1000 metre uzunlukta alternatif yol oluşturulduğunu söyleyen Lider Aktaş, Beşyol Kavşağı’nda köprü imalatının tamamlanmasının akabinde ‘dönüş yollarının hayata geçirilmesi için’ güzergah üzerinde kalan binaların kamulaştırma çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
“DAHA YAPACAĞIMIZ ÇALIŞMALAR, AÇACAĞIMIZ YOLLAR VAR”
Mudanya Köprülü Kavşağı’nın 60 metre uzunluğunda olduğunu hatırlatan Lider Aktaş, bu köprünün ayrıyeten Bursa’nın en uzun açıklıklı çelik köprüsü olma özelliğini taşıdığını anlattı.
Mudanya ilişki kolunun 180 metre uzunluğunda olduğunu, stadyumdan gelip kent merkezine iniş kolunun ise 186 metre uzunluğunda olduğunu aktaran Lider Aktaş, Oulu Tüp Geçidi’nin de 250 metre uzunluğunda, ‘50 metresi kapalı kesit olmak üzere’ 2 şeritli olduğunu söyledi. Tekrar bölgede yapılan çalışmalarla birlikte yaklaşık 3 bin metre bisiklet yolu imalatının gerçekleştirildiğini anlatan Lider Aktaş, daha yapacakları çalışmalar, açacakları yollar olduğunu söz etti.
AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin de, seçim vakti ‘Acemler Kavşağı’ndaki düğümü çözeceğini’ vaat eden Lider Alinur Aktaş’ın kelamını tutuğunu belirterek, “Bugün yapılan çalışmalarla düğüm çözülmüştür. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’a, Bursa halkı adına teşekkür ediyorum” diye dedi.konuştu.
“BAŞARILARIMIN ALTINDA BURSASPOR VE BURSA’NIN İMZASI VAR”
Bursaspor’un efsane kaptanlarından olan ve ismi köprülerden birine verilen Sedat Özden, Bursalı ve Bursasporlu olmanın kendisi için her vakit gurur vesilesi olduğunu söyledi. Ailesine bırakacağı en büyük mirasın Sedat 3 olarak kazandığı saygınlık ve prestij olduğunu tabir eden Özden, muvaffakiyetlerinin altında Bursaspor ve Bursa kentinin imzası olduğunu söyledi.
Konuşmaların sonrasında Lider Alinur Aktaş, Bursaspor Lideri Ömer Furkan Banaz ve Bursaspor eski kaptanı Adnan Örnek tarafından günün anısına Sedat 3’e Bursaspor forması ikram edildi.